Friday 8 March 2013

SINOPSIS...I LOVE YOU STUPID...

Arini  nak ceta pasal sinopsis novel aritu...

Ianya sebuah kisah kemanusiaan yang penuh dengan kasih sayang. Perjalanan hidup Iris mencari jawapan kepada rasa sepi dan tidak berpunya yang sering bertandang dalam hatinya.
Aku Iris the Diva. Pembunuh senyap lelaki tanpa bayang! I'm bad and I'm dangerous!

Aidan? My main course yang sangat menyelerakan!
"Saya nak Inspektor Iris digari dan dihukum kerana telah mencuri hati saya. Saya dah X-ray tubuh Inspektor Iris, saya nampak hati saya berada dalam hati Inspektor Iris...
- Aidan

Inspektor Ebrahim? My parfait, perfect!
"Sir, How could you! Menggoda seorang gadis di bawah umur?" - Iris
"Bukan di bawah umur, gadis di bawah sedar, di bawah pengaruh kurang cerdik!" - Ebrahim

Firman? Yucks! Mulutnya, Ya Rabbi! Lebih pedas dari segalanya!
"Untuk bodyguard saya...yang sangat macho, stylo...dan..."
"Dan apa?" - Firman
"Ermmm..satu hari nanti dan apa, akan terjawab. So biarkan saja tempat kosong itu." - Iris

Lara, Farina danViolet, my divas. We're hot, sexy and naughty. Bukan sembaranga lelaki bole mendampingi kami dan kami juga tidak mendampingi sembarangan lelaki.

Kegembiraan aku dan divas tidak berpanjangan apabila berlaku satu peristiwa yang tak dapat aku lupakansampai bila-bila. Demi memenuhi hasrat terakhirnya, aku membawa misi yang besar dengan mengharung hidup di tempat asing yang sangat mencabar.

"Anakku, di mana anakku. Saya sanggup buat apa saja asalkan anak saya dikembalikan...Tolonglah, saya merayu."

Semua yang berlaku mematangkan aku tentang kehidupan...tentang Islam, agamaku...tentang rasa cinta yang sebenar-benarnya cinta...

"Selama ini saya merasa sepi dan tidak berpunya. Tiba-tiba saja rasa itu menghilang bila saya mula beristighfar..."

 
So, kalau rasa berminat..apa lagi belilah...hehehehe..best wooo...

No comments:

Post a Comment